Aranyélet

Kritika az első évadról

EFOTT 2017
Megjelent ebben a számban:
9. évfolyam, 2. szám
További lapszámok
Legfrissebb HÖK hírek

Diplomaosztó ünnepség meghívó

Tisztelettel meghívom, az Eötvös Loránd Tudományegyetem TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR 2017. július 14-én ...

Szavazzon az ELTE új arculatára!

2017-ben megújul az Eötvös Loránd Tudományegyetem vizuális megjelenése. A munka kezdetén ...

EFOTT Diákkedvezmény ELTE-s diákoknak is!

Hello ELTE TáTK! Hello EFOTT!Sean Paul, Hurts, Tinie Tempah, Borgore, Halott Pénz, vízpart, lángos ...

Oktatás Hallgatói Véleményezése

A megszokottak szerint az ELTE Oktatás Hallgatói Véleményezése (OHV) felmérés keretében a mostani ...

Rektori Sporttámogatás, Hallgatói Kultúrális és Szakmai Pályázat

Rektori Sporttámogatás Az ELTE hallgatói ügyek rektori biztosa és a Hallgatói Önkormányzat elnöke ...

További hírek
Legfrissebb fotóalbumok

5. Dunai Regatta

Képek száma: 32

2017. május 6.

24. Országos Ifjúsági Sajtófesztivál

Képek száma: 20

2017. május 19.

LEN 2017

Képek száma: 33

További fotóalbumok
Ajánló
Utoljára frissítve: 2017. július 06. 14:20, csütörtök
2016. október 06. 16:00, csütörtök

Mostanában sok helyen olvasom azt az állítást, miszerint a filmeknek vége, a sorozatoké a jövő. Ezt azért erős túlzásnak érzem, de tény és való, hogy van alapja. Az utóbbi években olyan erős mezőny alakult ki a sorozatpiacon, amit 10-20 évvel ezelőtt nehezen tudtunk volna elképzelni. Most már ott tartunk, hogy egyáltalán nem ciki, ha Kevin Spacey, vagy akár Matthew McConaughey főszerepet vállal egy sorozatban. Sőt, az utóbbi időben egyre több A-kategóriás színész jelenik meg minisorozatokban.

A sorozatpiac felértékelődéséhez nagyban hozzájárult az HBO, ami a ’90-es évek végén látta meg a lehetőséget a több epizódos produkciókban, és azóta számos jobbnál jobb szériát tett le az asztalra. Az HBO 2011-ben még tovább ment, és létreho zta az HBO Europe Original Programming-ot, hogy európai, saját gyártású sorozatokat támogassanak és sugározzanak. Ennek köszönhetően, Magyarországon az utóbbi öt évben már három kifejezetten jó szériát készítettek el és mondhatni, a magyar sorozatipar zászlóhajójává váltak. Ez a három, folytatásos alkotás időrendben a rsas játék, a Terápiaés az Aranyélet. Azt gondolom, hogy aki szereti a sorozatokat, annak mind a hármat érdemes megnéznie, mert a magyar mozgóképpiacon egyedülállóan jó darabok. A három közül az utóbbiba fektették a legtöbb energiát és pénzt, aminek meg is lett az eredménye, hiszen összehozták a magyar szériák történetének egyik forradalmi alkotását, amivel hatalmas sikert arattak. Igen, ezek nagy szavak, de azt gondolom, hogy az Aranyélet megérdemli ezeket a jelzőket, mert annak ellenére, hogy még bőven van hova fejlődnie, és még mindig nem üti meg a nyugati sorozatok szintjét, egy nagyon színvonalas és élvezetes sorozatról beszélhetünk. Novemberben jön a második évad, úgyhogy aki még nem nézte meg az első évadot, annak van egy kis ideje „behozni a lemaradást”.

Az Aranyélet egy ízig-vérig magyar sztori „hollywoodi köntösbe” öltöztetve. A történet középpontjában egy négyfős család áll, akik egész életüket egy mocsárra építették fel, amiben bármikor elsüllyedhetnek. A családfő (Thuróczy Szabolcs) és felesége (Onódi Eszter) mindig a kiskapukat és a korrupt utat választották nem éppen alacsony életszínvonaluk fenntartása érdekében. Ezt a létfenntartási stratégiát sajnos gimnazista fiúk is (Olasz Renátó) eltanulta, valamint lányuk (Döbrösi Laura) életére is rányomta a bélyegét. Mi, nézők, akkor kapcsolódunk be a család életébe, amikor ez az „aranyélet” elkezd összeomlani. Az egyik legjobban megírt magyar sorozatnak tartom ezt a szériát. A történet szépen, fokozatosan az első résztől épül fel, egyre jobban bontja ki a belső és külső konfliktusokat a családtagok életében. Mindenkit egyre jobban megismerünk, és kiderül, hogy ebben a történetben nincs fekete és fehér, csupán szürke. Itt mindenkiben vannak jó és rossz tulajdonságok egyaránt, az már rajtunk múlik, kivel fogunk tudni azonosulni. A sorozat látványvilága kiváló lett. Végre nem a jól megszokott fakó, magyar szappanoperákra jellemző jellegtelen színek köszönnek vissza, hanem egy nagyon igényes, szinte már nyugati minőségű képi világ.

Végül, de nem utolsó sorban, a színészekről röviden: A családfőt Thuróczy Szabolcs, feleségét Onódi Eszter, és a család jó barátját, a történet egyik kulcsszereplőjét Hollós Endrét pedig Anger Zsolt alakítja. Mindhárman bizonyították már karrierjük során, hogy nagyon tehetséges színészek, ennek megfelelően itt is kihozták magukból a maximumot. Akik igazi meglepetések voltak, a család gyerekeit játszó Döbrösi Laura és Olasz Renátó, akik kevés tapasztalatuk ellenére kiválóan alakítottak. Döbrösi már az Aranyélet előtt is szerepelt a képernyőn, például a szintén HBO által jegyzett Társas játékban, de mindkettőjüknek ez volt az első igazán komoly filmes szerepe. Mindannyian remekül játszottak, ami nem csak róluk, hanem a többi mellékszereplőről is elmondható.

Remélem sikerült meghozni a kedveteket ehhez a remek sorozathoz. Az Aranyélet, véleményem szerint, az eddigi legjobb magyar sorozat, és remélem, hogy a második évadban sem fogok csalódni, ahol még jobban elmélyülhetünk a család „aranyló-rohadó” életében és újabb izgalmakban lehet részünk.

Forrás: http://www.origo.hu/

Címkék: aranyélet, hbo, sorozat